Problem z elektryką O1 1.6 102KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • WIZZ
    Classic
    • 2010
    • 7

    Problem z elektryką O1 1.6 102KM

    Witam Klubowiczów,
    chciałem się dowiedzieć czy ktoś z Was montował wycieraczkę tylnej szyby w OII. Mój samochód wyprodukowany został w 2007 roku. W wyniku kolizji została wymieniona tylna klapa. Jak się mozna domyślać, została wstawiona używana. Jest wyposażona w szybę z otworem i ramię wycieraczki. Samochód wczesniej nie posiadał tylnej wycieraczki dlatego zastanawiam się, czy można ją jakoś podłączyć.
    Chętnie zapoznam się z Waszymi opiniami i doświadczeniami.
    Jakich przeróbek wymaga samochód?
    Jakie części nalezy dokupić?
    Jaki może być ewentualny koszt części i przeróbki?
    Czy taka przeróbka wymaga ewentualnego przeprogramowania komputera?
    Czy jest na terenie Warszawy albo okolic jakiś warsztat, który może skutecznie dokonać takiej modyfikacji?

    Będę wdzięczny za informację - pozdrawiam
  • Petrol
    Classic
    • 2009
    • 9

    #2
    Problem z elektryką O1 1.6 102KM

    Witam.
    Mam problem z elektryką w mojej Octavii1.6 SR 102KM 2001.
    Na wstępie powiem że świece i przewody nowe (NGK).
    Ostatnio zaobserwowałem że niedomaga akumulator (2-letni Bosch 55Ah).Objawia się to faktem że przy jeździe po mieście i częstym odpalaniu i gaszeniu akumulator jest nie doładowany i przy próbie kolejnego odpalenia musi trochę dłużej pokręcić i czasem zamyka i otwiera centralny zamek (podobno ewidętnie spadek napięcia przy odpalaniu).
    Podjechałem do speca od akumulatorów i okazało się:
    akumulator na wyłączonym silniku ma 12,3V, pod obciążeniem poniżej 8V (podono norma to 10V) ale najgorsze że przy włączonym silniku ładnowanie waha się między 12,7 a 13,5 (norma 13,9-14,5). Spec twierdzi że akumulator ma zwarcie i przez to może nie przyjmować łądowania, poradził żeby go podładować prostownikiem, co też uczyniłem. Przy pierwszym uruchomieniu bajka, pali na dotyk, ale znów jazda po mieście i w sumie 7 odpaleń na dystansie 20km i w sumie od 5 odpalenia znowu problem ze spadkiem napięć (zamykanie centralnego zamka przy odpalaniu).
    Z dodatkowych odbiorników w aucie jest jedynie radio CD oraz autoalarm.
    I teraz pytanie, czy faktycznie może to być problem akumulatora czy raczej alternator odmawia posłuszeństwa ?? Dodam że podłączenie pod komputer nie wykazuje żadnych błedów.
    Przy okazji proszę o info jaki jest zalecany akumulator do O1 1.6SR 102KM (teraz mam 55Ah, czy może mniejszy, czy większy??). Dodam że planuję w najbliższym czasie założyć instalację LPG, czy rozważyć ewentualnie większy akumulator ??
    Chciałbym uniknąć kupna akumulatora jeśli to problem alternatora i na odwrót.
    Proszę o jakieś konstruktywne porady.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    Komentarz

    • star200
      Ambiente
      • 2009
      • 177

      #3
      Do 1,6 wystarczy nawet 45Ah.
      Sprawdź napięcie ładowania na innym aku.

      Komentarz

      • panda79
        Drive
        • 2009
        • 45

        #4
        Powiem tak, jeśli akumulator byłby dobry i ładowanie masz takie jak napisałeś trochę poniżej normy to taki problem na pewno by się nie pojawił
        Pierwsza Octavia i myśle że nie ostatnia

        Komentarz

        • Petrol
          Classic
          • 2009
          • 9

          #5
          Podmieniłem dzisiaj na chwilę akumulator na nowy i dalej ładowanie na poziomie 13,3-13,6.
          Chyba jednak alternator, chyba że macie jakieś inne pomysły co może być nie tak ??

          Pozdrawiam

          Komentarz

          • star200
            Ambiente
            • 2009
            • 177

            #6
            Albo masa Ci słabo "dochodzi"

            Komentarz

            Pracuję...